Zgłoś wypadek przy pracy
Szczecin:
91 431 19 66 - Tylko zgłaszanie wypadków (w godz. pracy urzędu)
601 610 165 - Tylko zgłaszanie wypadków (całą dobę, w dni powszednie i w święta)
Koszalin:
94 348 80 70 - Tylko zgłaszanie wypadków (w godz. pracy urzędu)
502 511 192 - Tylko zgłaszanie wypadków (całą dobę, w dni powszednie i w święta)
Przy zgłoszeniu wskazane jest podanie następujących informacji:
- nazwa i adres pracodawcy,
- gdzie i kiedy wydarzył się wypadek,
- skutki wypadku (rodzaj odniesionych obrażeń),
- status poszkodowanego
(pracownik, zleceniobiorca, pracownik agencji pracy tymczasowej itp.),
- imię i nazwisko poszkodowanego, wiek, wykonywany zawód,
- krótka informacja o okolicznościach zdarzenia,
- dane do kontaktu z osobami mogącymi udzielić dalszych informacji
(pracodawca, pracownik służby bhp itp.),
- zgłaszający (imię i nazwisko, zajmowane stanowisko).
Obowiązki pracodawcy w razie zaistnienia wypadku przy pracy:
Obowiązki powyższe regulowane są poprzez art. 234 § 1, 2, 3 i 4 kodeksu pracy. Pracodawca, w razie zaistnienia wypadku przy pracy jest obowiązany do:
- podjęcia niezbędnych działań eliminujących lub ograniczających zagrożenie
- zapewnienia udzielenia pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
- ustalenia w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku
- zastosowania odpowiednich środków zapobiegających podobnym wypadkom.
Ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy powinno przebiegać zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 01.07.2009 r. w sprawie z ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. nr 105, poz. 870).
Obowiązki pracodawcy w zakresie zgłaszania i rejestrowania wypadków przy pracy:
Przepisy, wzory dokumentów, postępowanie - [link - strona GIP]